Jak zadbać o swoją odporność

Czas jesieni to okres zwiększonej troski o zdrowie. Podpowiadamy jak zadbać o odporność – tę fizyczną – związaną z ciałem, ale też psychiczną – związaną z emocjami i poczuciem bezpieczeństwa.

 

Po pierwsze  - zadbaj o jakościowy sen i właściwy odpoczynek.

Sen trwający nieprzerwanie 7- godzin ma dobroczynny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, także na reakcje psychofizyczne w ciągu dnia, wagę ciała. Niedobory snu obniżają odporność, powodują, że częściej łapiemy infekcje, a także popełniamy więcej błędów i łatwiej tracimy kontrolę emocjonalną.

 

Po drugie – pamiętaj o aktywności fizycznej.

Systematyczny wysiłek i i ruch zwiększają odporność na stres, uspokajają, obniżają napięcie i nastroje depresyjne, zwiększają zaangażowanie
i pozytywne emocje.

 

Po trzecie – zdrowa dieta!

Zdrowa znaczy dobrze zbilansowana, bogata w kolorowe rośliny pełne antyoksydantów, witaminy oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Pamiętaj
o suplementowaniu witaminę D3. Istnieje dużo badań potwierdzających dobroczynny wpływ D3 na wzmocnienie odporności. Jest ona szczególnie ważna w naszej szerokości geograficznej.

 

Po czwarte – realizuj swoje pasje i zainteresowania.

Rozwój pasji, działanie na rzecz innych, podejmowanie wyzwań to także nasz naturalny wzmacniacz jakości życia ...

 

Po piąte - zadbaj o bazowe bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich.

Życie w swojej zmienności przynosi wiele niespodzianek. Niektóre są wyzwaniem, z niektórymi mierzymy się jak z kryzysami. Oprócz własnych zasobów i przyjaciół dobrze jest mieć wtedy zabezpieczenie materialne, na przykład w postaci oszczędności czy dobrej polisy ubezpieczeniowej zabezpieczającej to co ważne dla nas na tym etapie życia.

 

O odporność, jakość życia i spokój trzeba dbać cały rok, nie tylko jesienią i w czasie pandemii!

 

22 października 2020

Strona główna | Oferta | O nas | Kontakt | Fundacja

 

Centrum 101 Sp. z o.o. 

ul. Wioślarska 5

81-001 Gdynia